Leveransvilkor

Träder i kraft den  6.4.2016.

Webshop

Kirami Oy (Organisationsnummer: 1707445-2) säljer produkter till myndiga personer inom Sveriges. Priserna är inklusive moms 25%. Vi förbehåller oss rätten att förändra priser på produkter och fraktkostnader.

Beställning

Produkterna beställs i vår webshop genom att överföra dem till varukorg och betala för innehållet i kundvagnen i kassan. När du beställer från vår webshop måste du läsa och godkänna våra köp- och leveransvillkor.

En orderbekräftelse skickas till köparens e-postadress.

Betalning

Betalningsförmedlingstjänsten tillhandahålls av Paytrail Plc (FO-nummer: 2122839-7) i samarbete med finska banker och kreditinstitut. Paytrail Plc visas som betalningsmottagare på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Plc har tillstånd som betalningsinstitut. Vid reklamationer ber vi dig i första hand kontakta produktleverantören.

Paytrail Plc
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä, Finland 
Telefon: +358 207 181830

Nätbanker

Betalningsförmedlingstjänsten för nätbanksbetalningar tillhandahålls av Paytrail Plc (2122839-7) i samarbete med finska banker och kreditinstitut. För användaren fungerar tjänsten precis som traditionell nätbetalning.

Du kan kontakta vår kundtjänst med följande information

Kirami Oy
Villiläntie 2
32730 Sastamala

010 574 2170
verkkokauppa@kirami.fi
www.kirami.fi
1707445-2

Fraktmetod och avgifter

Du kommer att se fraktkostnader för din beställning när du väl har valt en betalnings- och leveranssätt. (I fraktkostnaden för alla leveranssätt är det inräknat emballage- och packningskostnad om inget annat anges) Fraktkostnaden betalas i samband med betalning av produkten.
Olika leveranssätt finns tillgängliga beroende på produkterna. Om mottagaren inte nås eller inte hämtar de beställda produkterna hos fraktombud, kommer paketet att returneras till leverantören. Kostnaden för returen dras av från inköpspriset och återstoden kommer att returneras till kunden.

Att ej hämta ut beställda varor är för köparen ej likgiltigt med att utnyttja ångerrätten.

Beställningar samlevereras i en sändning när alla beställda varor är för oss tillgängliga. Eventuella efterleveranser avtalas separat med kund.

Vi förbehåller oss rätten att ändra det valda leveranssättet om samleverans av beställda produkter inte går att skicka tillsammans på grund av sin storlek, vikt etc. om det valda leveranssättet inte möjliggör detta och detta inte kunde ha beaktats automatiskt i systemet. Vi kommer att informera dig om förändringen och ansvarar för eventuella extra kostnader.

Leveranstid

Våra vanliga leveranstider är 2-6 arbetsdagar, beroende på din beställning och leveransmetod. Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller för följdskador orsakade av förseningar. Onormala leveranstider tillkännages på webbutikssidorna.

Ångerrätt & returrätt

Enligt distansförsäljningslagen har konsumenter rätt att ångra köpet inom fjorton (14) dagar efter att produkten beställts såvida att produkten är av samma skick som vid leveranstillfället. Paketeringen får ej brytas. Innan retur måste kund skicka en returmeddelande via e-post till: verkkokauppa@kirami.fi . Ångerrätt gäller ej vid specialbeställningar / specialanpassade produkter. Köparen bekostar returtransporten ansvarar för skador som kan uppstå under retur transporten. Ångerrätt gäller endast för enskild konsument som köper varan för sin egen privata konsumtion. För näringsidkare, eller om köpet kan anses ske i syfte att främst användas inom ramen för näringsverksamhet föreligger ingen ångerrätt. Ångerrätt gäller ej om varan har byggts efter särskilda specifikationer ”Specialbeställning”. Ångerrätten förfaller i samtliga fall i sin helhet då en vara har monterats, vart fylld med vatten, eldats eller på annat sätt använts utöver vad som är skäligt för att undersöka den och/eller fastställa dess beskaffenhet. Returen måste innehålla en följesedel med information om varan, beställningen, och kontonummer till vilket värdet på den returnerade produkten återbetalas. Efter att en retur ankommit till oss besiktigas varan för att säkerställa att den är i oanvänd och i säljbart skick.

Notera att returen skall returneras till vår adress och ej via fraktombud, vi löser inte in postförskottsförsändelser.

Problemsituationer

Vid mottagande skall kunden alltid visa legitimation för chaufför/transportombud som skall notera personnummer. Innan kunden signerar fraktdokument rekommenderas kunden att, grundligt syna godset och om kund upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall detta genast på plats påpekas till chaufför/transportombud. Skadan skall därefter beskrivas i fraktdokumentet. Dokumentet skall både kund och chaufför/transportombud underteckna det. Vid de fall transportören nekar skadeansvar, skall köparen kontakta verkkokauppa@kirami.fi . Saknas det artiklar i försändelsen, skall köparen genast kontakta verkkokauppa@kirami.fi . Anmärkningar skall ha inkommit till Kirami Oy inom sju (7) dagar. I annat fall, oavsett om köparen upptäckt fel dessförinnan eller ej, förlorar köparen rätten att föra talan därom.

Eventuella återbetalningar är begränsade till inköpspriset för produkten och får inte inkludera indirekta kostnader.